Härlig mötesdag

Hej!

Idag har jag haft fullt upp. Började med att undervisa flamenco och dansmix mellan 9.30-12.00. Skyndade sedan hem för att äta en snabb lunch (mmm, havregrynsgröt…) och ta en ännu snabbare dusch. Packade också ihop lite informationsblad, foton och tidningsurklipp och åkte sedan till Piteå för möte med Bella.

Vi håller på att planera en ny produktion/ny produkt. Tanken är att även denna ska bli en väldigt mobil föreställning som passar att visa på många olika ställen. Att vi inte behöver så stor yta, inte massa teknologisk utrustning mm. Den ska vara enkel att ta med sig och sätta upp varsomhelst. Dessutom ska den vara snygg, rolig och tillgänglig. Vi vill dansa nära inpå folk och ofta! 😀

Efter det mötet så hade vi ett viktigare, eller viktigt iaf, möte med två andra kvinnor. Och, wow vilket härligt möte! Jättetrevligt och vi pratade i nästan 1,5 timme. Kändes som att vi klickade så nu hoppas jag att det leder till en massa spännande jobb.

En annan spännande sak är att jag ska gå och titta på en lokal imorgon. Jag ska gå dit med öppet sinne, försöka se både möjligheter och begränsningar, ta reda på så mycket jag kan om den och sedan gå hem och överväga alla för- och nackdelar. Jag vet att jag behöver en lokal och jag vet att det kan bli riktigt tungt ekonomiskt om jag hyr en lokal. Att ha egen lokal skulle däremot underlätta enormt då jag ska utveckla verksamheten och boka in fler kunder och kurser. Lite knivig sits. Jag behöver lokal och vill ha lokal, men undrar om jag kommer dra ner mig själv i ett svart hål ekonomiskt om jag hyr. Fördelar som jag ser innan jag ens tittat på lokalen:

  • Jag har alltid tillgång till lokal då jag behöver det!
  • Jag slipper tigga och be på mina bara knän för att få låna danssalar till rep (särskilt vad gäller dagtid)
  • Jag kan få ett eget hem för zoloz
  • Jag kan samla allt som hör till företaget på ett ställe. Ha kontor, kostymförråd, stereo mm i lokalen.
  • Folk kan komma förbi och prata med mig och få info om vad jag erbjuder
  • Personer som går förbi på gatan ser zoloz skylt och kanske dansande kroppar som väcker intresse
  • Lokalerna skulle vara anpassade för dans, lagom stora med bra golv, fina speglar mm
  • Jag och Bella har en replokal som alltid är tillgänglig då vi behöver den och som inte blir en ökad kostnad vid produktioner
  • Jag kan göra fler tillfälliga grejer som helgkurser, workshops och drop-in
  • Jag har samma kostnad varje månad oavsett vilka uppdrag jag har (kan vara både bra och dåligt)
  • Jag kan göra min dansstudio personlig med mina färger, mina dansbilder, zoloz-logga mm
  • Namnet skulle synas mer och även höras mer. ”Jag åker till zoloz och tränar dans ikväll”
  • Lättare att koncentrera sig på jobb då man verkligen är på jobbet och inte hemma (för mig blir det väldigt lätt att anpassa mig efter Mattias arbetsschema. Vilket innebär att då han har ledigvecka så har jag nästan också ledigvecka)
  • Jag kan ta emot företagskunder hos mig, i anpassad lokal

Så det är ju en hel del fördelar. Hittills är nackdelarna dessa:

  • Håller ekonomin? Dyrare månadskostnad.
  • Första kostnad och arbete för att få i ordning lokalen. Måla väggar, lägga golv, sätta upp speglar, draperier och gardiner, köpa stereoanläggning, bygga och inreda omklädningsrum, konstorsmöbler…

Exakt hur mycket av detta som behöver fixas och finansieras av mig kommer jag få en klarare bild över imorgon. Angående den lokal jag ska titta på just då. Mina funderingar kring denna är även utformningen. Det finns bland annat två pelare som kan störa. Och en upphöjning av golvet längs in i lokalen. Men det är jättesvårt att se på bilderna hur det ser ut exakt. Så det blir spännande att se! Jag har redan lite idéer på vad man kan göra.

Angående helgkurs i Latin Jazz så är det nu tio anmälda till vuxengruppen, vilket innebär att det inte är så mycket platser kvar. Om du är sugen att gå den – skynda in med anmälan! Då den är full så är den full!

Med mitt plugg går det hyfsat bra. I hälsovägledningskursen har jag lämnat in fyra av fem arbeten och just påbörjat den sista och största uppgiften. Kursen är riktigt spännande och rolig och jag önskar att den skulle fortsätta! Men sista uppgiften lämnas in den 1 november och sen är kursen slut. Siktar på VG, men oavsett vilket betyg jag får så har jag lärt mig mycket spännande saker om hur man kan jobba med hälsovägledning och hur det ser ut med folkhälsan i Sverige idag. Den andra kursen jag läser, anatomi och fysiologi, ligger jag betydligt sämre till med! Vi har tenta på tisdagmorgon nästa vecka och jag ligger rätt efter med plugget. Men nu har jag ändå bestämt mig för att satsa på att verkligen klara den. Jättemycket krångliga saker som man måste trycka in i huvudet. Och som är intressant, men inte superintressant. Det jag är mest intresserad att lära mig om är ju muskler och skelett eftersom det är det jag har mest nytta av i mitt jobb. Nu lär jag mig även om cellens uppbyggnad, matspjälkningen, andning och cirkulation, nervsystemet och endokrina systemet. Och det är verkligen plugg-plugg. Som sagt – hela kursen avslutas med tenta. Först en individuell tenta på tisdagmorgon och sen en grupptenta veckan efter, om jag klarat den indivuduella. Så det blir spännande! Nu måste jag försöka ta en stund varje dag till plugg. Och då kurserna är avlsutade måste det bli fullt fokus på företaget inför nov/dec och nästa termin!

… och sen i januari kanske det börjar om med plugg igen? Jag har iaf sökt tio olika kurser inför vårterminen så vi får se om jag kommer in på några och om de verkar kul. Fotsätter med lite hälso-kurser som tema.

Nu är det sovdags för den här damen!
Är riktigt trött efter denna innehållsrika dag.

Sov gott allihop!

Kramar,
Pia

Pia-hopp. Dansfoto av Maya Burman.

Pia-hopp. Dansfoto av Maya Burman.

Märkt , , , ,

Lämna en kommentar