Latin jazz och allmän update

Hej!

Jag sjåar på om dagarna och duttar lite med det ena och lite med det andra. Att läsa två högskolekurser samtidigt som jag driver ett företag är väl kanske inte supersmart. Jag märker att studierna tagit lite fokus från företaget. Jag undervisar sju danspass i veckan och det går lika bra som vanligt, däremot det där med att planera nya grejer och jobba på inför framtiden har blivit lite lidande.

MEN! Nu i dagarna har jag fått en nytändning vad gäller företaget. Jag arrangerar nämligen en helgkurs i Skellefteå den 8-9 november då jag tar hit gästlärare Marlene Garcia Toro! Wow! Det känns verkligen jättekul och inspirerande. Jag har jobbat stenhårt med att få ihop tider, lokal, affisch, löner mm mm och nu är allt klart! Det enda som behövs nu är att nå ut till deltagare. Jag har redan (pepparpeppar) fem st deltagare till vuxenkursen vilket känns helt otroligt med tanke på att jag gick ut med infon igår kväll. Wow, igen!

Här hittar du all info om kursen!

(Öppnas i nytt fönster)

Kursen är open level så alla är välkomna att anmäla sig, oavsett tidigare bakgrund. Det blir en härlig helg med fokus på dansglädje och härlig latinomusik. Marlene är otroligt gullig och glad så det känns jättekul att samarbeta med henne!

(Anmäl dig nu!)

Angående studierna så skriver jag just nu ett individuellt arbete om stress och hur jag kan lägga upp en hälsovägledning till personen för att hjälpa denne. Jätteintressant! Hälsovägledningskursen är verkligen superkul och intressant! Anatomi och fysiologi är pluggpluggplugg och jag ligger efter, big time. Måste se till att kolla alla föreläsningar, plugga gärnet och förbereda mig inför två stora avslutande tentor där. Oops!

Har även sökt lite kurser inför nästa termin. Vi får se vad som händer!

På lördag blir det föreställningen Spåra med kollektivet MELO tillsammans med Sandra, Anja, Astrid och Moa. Ser fram emot det. Tror det är en härlig föreställning och jag tror barnen kommer att älska den! Eftersom jag har barnasinnet kvar så tror jag även att jag kommer att gilla den starkt! 🙂

Från allt det till nåt jag tycker är vardagsspännande på en helt annan nivå: idag har vi köpt blommor till vårt hem! 😀 Så himla härligt! Fyra stycken nya vackra blommor. Pelargonerna som varit så fina i sommar håller verkligen på att gå in i vinterläge och det börjar vara dags att hitta en papperssäck som de kan övervintra i (fanns varken på rusta eller öb). Nu har vi en maffig monstera i vardagsrummet, en vacker rosablommande blomma i köket (flitig lisa?), en grön skuggtålig sak inne på stora toaletten (en slags fikus med jätteroligt namn som jag förstås redan glömt) och en spretig en inne i sovrummet som hette nåt med gummi… Haha, ja det är inte alltid lätt att komma ihåg blomnamnen, men fina är dom iaf!

Nu ska jag börja röra mig mot sängen, tror jag… Kanske plockar jag upp etikboken och läser lite så jag vet hur jag ska skriva vidare på mitt stressarbete.

Jo- dessutom har jag laddat hem en app, duolingo, där jag övar lite spanska varje dag inför Kubaresan i mars. AAAAAH! Fatta att hela familjen åker till KUBA! 😀 Underbart!

Kram och godnatt från mig!

Ha det gott!
Pia

Bild
En random bild från förra utlandssemestern jag var på – Tunisien och Sahara juni 2013

Märkt , , , ,

Lämna en kommentar